Hallitus

Puheenjohtaja

Anna Tarvainen-Illi, Kangasniemi
Työskentelen korkeakoulukentällä viestinnän ja vaikuttamisen parissa ja valmistuin koulutetuksi aromaneuvojaksi alkukesällä 2023. Asun perheeni kanssa pienellä paikkakunnalla Keski-Suomen ja Etelä-Savon välimaastossa. Olen yhdistyksen toiminnassa mukana toista vuotta.

Aromaterapia ja eteeriset öljyt ovat kiinnostaneet nuoresta saakka, mutta viimeiset pari vuotta olen opiskellut aihetta tavoitteellisemmin. Tahdon olla mukana vähentämässä alaan liittyviä ennakkoluuloja ja vahvistamassa luotettavan ja tutkitun tiedon saavutettavuutta. Toivon, että toimintamme ansiosta jokainen voisi edistää hyvinvointiaan turvallisesti aromaterapialla. Olisi hienoa nähdä, että aromaterapia olisi tulevaisuudessa vakavasti otettava vaihtoehto virallisille hoitomuodoille Suomessa.

Lempiöljyni vaihtelee tarpeen ja mielialan mukaan, mutta monikäyttöinen Laventeli (Lavandula angustifolia) on luottoöljyni.

Varapuheenjohtaja, taloudenhoitaja

Pirjo Lehtomäki, Hollola
Olin mukana perustamassa yhdistystä huhtikuussa 2019 (Aromafoorumi ry nimellä). Siitä lähtien olen toiminut yhdistyksen hallituksessa. Olen mielelläni mukana tukemassa turvallisen aromaterapian toteutumista Suomessa. Olen laillistettu terveydenhuollon ammattihenkilö ja sote -alan asiakasturvallisuuden asiantuntija. Aromaterapiaan olen perehtynyt lukuisissa alan koulutuksissa vuodesta 2015.

Suosikkejani ovat neroli-hydrolaatti ja eteerisistä öljyistä sitrukset ja havupuuöljyt.

Sihteeri

Sonja Laitinen, Jyväskylä
Olen teknologiaosaamisen johtaja ja pian valmistuva aromaterapeutti. Teen aromahoitoja, -koulutuksia ja -konsultia Valous-yrityksessäni.

Ihastuin eteerisiin öljyihin reilut viisi vuotta sitten ja siitä saakka olen opiskellut niihin liittyen erilaista tietoa. Olen huomannut, että luotettavaa tietoa ei ole aina selkeästi saatavilla ja eteerisistä öljyistä löytyy paljon ristiriitaista tietoa. Haluan yhdistyksen kautta tuoda tietoa selkeässä muodossa kaikkien saataville ja selventää niihin liittyviä ristiriitoja, sekä tuoda aromaterapiasta kiinnostuneet yhteen.

Yksi monista öljysuosikeistani on mänty (pinus sylvestris).

Hallituksen jäsenet

Heli Haapaniemi, Oulu

Työskentelen julkisella sektorilla esihenkilötehtävissä ja vapaa-ajalla kuljen luonnossa, opiskelen ja teen sivutoimisesti erilaisia hoitoja, työpajoja ja aromaneuvontoja Eloheal-yrityksessäni.

Ihastuin jo vuosia sitten eteeristen öljyjen ihanaan tuoksuun. Noin kolme vuotta sitten aloin opiskella aromaterapiasta enemmän ja valmistuin kesällä 2023 aromaneuvojaksi. Haluan välittää ihmisille tietoa aromaterapian turvallisesta hyödyntämisestä hyvinvoinnin tueksi ja koen, että Turvallinen aromaterapia ry:n toiminta-ajatus sopii siihen hyvin. Siksi lähdin mukaan myös hallituksen toimintaan.

Omat suosikkiöljyni vaihtelevat mielialan ja tarpeen mukaan. Tällä hetkellä syvän juureva Vetiver (Vetiveria zizanoides) on yksi suosikeista. Hydrolaateista ruusu (Rosa damascena) on päivittäisessä käytössä kasvovetenä.

Maija Pentti, Ylöjärvi

Olen lähihoitaja ja tuotekehitäjä ja valmistuin aromaneuvojaksi kesällä 2023. Eteeriset öljyt alkoivat kiinnostamaan noin viisi vuotta aiemmin.

Olen mukana yhdistyksen toiminnassa, koska tietous turvallisesta aromaterapiasta on vielä niin vähäistä Suomessa. Haluan olla mukana levittämässä tätä tärkeää tietoa ja pysyä itsekin kärryillä koulun loputtua, minulla kun oman yrityksen perustaminen on vasta haaveissa...

Lempiöljyni on greippi (citrus paradisi). Se on ihanan raikkaan tuoksuinen ja tuo lohtua esimerkiksi arjen haasteisiin. Greippi kulkee minulla usein mukana tuoksukorussa.

Henni Kourula, Helsinki

(kuvaus tulossa)

Marjo Asunto, Siikalatva (varajäsen)
(kuvaus tulossa)